Про проведення Тижня початкових класів

Про проведення Тижня початкових класів

Про проведення Тижня початкових класів

 

 

                                               Про проведення Тижня початкових класів

Керівник методичної комісії

Герасимчук Л.М.

З 25 по 29 листопада 2019 р. у Житомирському міському колегіумі проходив Тиждень початкових класів. Методична комісія педагогіки та методики початкової освіти визначила основні завдання Тижня:

  • активізація методичної роботи, розвиток творчої діяльності, професійної майстерності та компетентності педагогів;
  •  створення в освітньому процесі атмосфери успіху, яка сприяє розвитку особистості дитини, розкриттю унікальних здібностей вихованців, відчуття радості за свої досягнення, віри у власні сили, наполегливості у подоланні труднощів;
  • обмін педагогічним досвідом.

   Метою проведення Тижня було стимулювання  школярів до пошуку додаткових матеріалів із запропонованих тем, формування навички спілкування, розвитку творчого мислення, розширення кругозору учнів, залучення якомога більшої кількості учнів до творчо-пізнавальної діяльності.

   Всі вчителі творчо і відповідально підійшли  до підготовки і проведення заходів Тижня. Робота була спланована так, щоб заходи охоплювали різні види діяльності вчителів, учнів та батьків, були цікавими, корисними і сприяли інтелектуальному та творчому розвитку дитини.

   Сценарій проведення тижня дав змогу залучити всіх учнів до участі в роботі. Впродовж Тижня плідно та згуртовано працювали учні та батьки, вчителі та вихователі. Увесь тиждень був насичений цікавими заняттями, зустрічами, вікторинами, змаганнями, конкурсами, що сприяло формуванню у школярів природничо-наукового світогляду; ознайомленню  з основними принципами наукового пізнання навколишнього світу й способами одержання інформації про нього; формуванню вміння творчо й критично мислити, вільно спілкуватися з іншими людьми, захищати свою точку зору, сприяло виявленню й підтримці обдарованих учнів; підтримці та вихованню віри у свої сили у слабовстигаючих учнів; розвитку психологічних якостей особистості школярів: ініціативності, волі, наполегливості, самостійності, зацікавленості різними предметами; вихованню комунікативної культури учнів.

   До проведення Тижня залучались старшокласники. Батьки мали можливість побачити досягнення своєї дитини. Крім того, участь батьків у заходах сприяла зміцненню відносин між школою, учнями та батьками.

    Вже перший день Тижня був насиченим та цікавим Відкриття  розпочалося   з розміщення  оголошення про  Тиждень  початкової школи, демонстрації  відео та фотоматеріалів «Весела, чудова початкова наша школа», організації старшокласниками  «Веселих перерв». Метою виставки малюнків  «Наша творчість» та      участі  учнів в акції  «Новорічні прикраси для ялинок» є виховання  почуття прекрасного, розвиток позитивно-емоційного ставлення до пізнання навколишнього, активності, творчості, оригінальності учнів

      У 1-Г класі (вчитель Курята Н.П.) пройшов урок «Я досліджую світ». «За допомогою чого ми досліджуємо», метою якого було закріпити знання про вимірювальні, збільшувальні прилади; навчитися вимірювати, зважувати, розглядати предмети; розвивати спостережливість, уважність, вміння аналізувати, викликати інтерес до пізнавальної діяльності; виховувати любов до природи. Діти були юними вченими-дослідниками і вправлялися у використанні  приладів. Це відбувалося у ході групової практичної роботи «Ми - юні-дослідники»

І група – визначала вагу дитини, використовуючи ваги;

ІІ група – визначала зріст дитини за допомогою ростоміру;

ІІІ група -  визначала розмір ноги за допомогою лінійки;

ІV група – розглядала дрібний напис на олівцях через лупу

V група – визначала температуру повітря в класі за термометром;

VI група – визначала об’єм цукру в стакані мірною чашею.

      Після цього учні розповіли, що і чим досліджували, вимірювали. Підсумком заняття була рефлексія - технологія «Ромашка Блума» та  позитивне налаштування учнів, їх гарний настрій.

      Інтелектуальна гра «Знавці української мови» пройшла у 4-В класі   (вчитель Тимченко О.С.) Гра проводилася з метою навчити дітей застосовувати набуті знання з мови у нестандартних ситуаціях, розвивати прийоми аналізу та синтезу, швидкість мислення, кмітливість, увагу, збагачувати активний словниковий запас учнів, виховувати любов до рідної мови, колективні, дружні стосунки між дітьми, почуття співпереживання та взаємодопомоги.

    Для проведення  гри клас було поділено на 3 групи методом жеребкування. Гра складалася з семи конкурсів : «Мовне асорті», «Граматичний турнір», «Розв’яжи кросворд», «Скажи без затримки», «Відгадайко», «З букв одного слова», «Конкурс капітанів». Діти із задоволенням виконували завдання: відповідали на питання, складали прислів’я, розгадували кросворди і ребуси, відгадували загадки, з букв одного слова утворювали нові слова.

      У вівторок урок   навчання грамоти «Письмо великої букви В» у 1-Б класі (вчитель Ярошенко Н.А.) був проведений у ігровій формі з використанням інтерактивних технологій. Учні відгадували загадки, ребуси, були дослідниками, змагалися у виконанні мовних завдань у групах. Атмосфера уроку була приємною, невимушеною. Кожен учень отримав подяку за роботу на уроці.

     Вчитель Можаровська І.В. провела підсумковий  урок української мови «Подорож до країни чарівної мови», на якому діти  продемонстрували високий рівень знань, були активними, творчими, старанними,  активно брали участь у  вікторині, конкурсі, відгадували загадки, виконували  завдання в парах та групах. Вчитель доречно використовував технічні засоби навчання. На уроці були присутні батьки.

       На групі подовженого дня ( 3-Б, 2-Б кл.) вихователем ГПД Слєпньовою О.Ю. була проведена виховна година «Як прийшла до нас книга». На занятті  учні презентували міні-проекти «Книга колись і тепер»,  брали   активну участь у  роботі груп,  готували емблеми команд. Діти у командах змагались у відгадуванні загадок, ребусів, цікавих творчих задач, складанні прислів’їв із розсипаних слів. Заняття сприяло закріпленню знань про історію виникнення книг, перші книги, правила роботи з ними,  а також формуванню переконань, що книга- найкращий друг та порадник.

      На уроці  української мови «Повторення вивченого про прикметник» в 4-А класі (вчитель Бордюг Н.І) діти подорожували країною Граматики, працювали в парах та групах, досліджували мовні явища, вправлялися у редагуванні, робили висновки. Заняття  сприяло розвитку мислення і мовлення школярів, їхньої уваги, пам'яті, спостережливості, кмітливості, ініціативності, самостійності, наполегливості, уважному ставленню до оточуючих.

      27 листопада  урок української мови «Слова-назви. Розподіл слів за питаннями хто? Що?» пройшов у 2-А класі (вчитель Мирошник Т.В.). Діти в парах перевіряли правило, працювали в групах, виконувались завдання на інтерактивній дошці, аналізували слова назви, використовуючи кубик Блума, працювали з цеглинками ЛЕГО. Урок був дуже цікавий, динамічний.

     В цей же день була проведена у 3-Б класі виховна година «Вчимося для України жити, її як матінку любити» вчителем Омельяновою Т.Л.  На занятті формувалося ціннісне ставлення до Батьківщини, любов до рідного краю. Вчитель прагнув розвивати почуття національної свідомості та громадянської активноті, любов до рідного краю.  Учні знайомилися з історією міст України, презентували групові міні- проекти, із задоволенням брали  участь у вікторинах, конкурсах, інсценізаціях, співали, декламували вірші.

  27 листопада відбулося інтегроване заняття в 1-В класі (вчитель Рудик В.В.) На занятті на тему «Школа» формувалися ключові та предметні компетентності учнів. Діти працювали в освітніх центрах: навчання грамоти (читання), навчання грамоти (письмо), математика, мистецтво, Я досліджую світ. Керівниками були батьки. Вони організовували  діяльність школярів, використовуючи інтерактивні форми і методи роботи, цікавий матеріал, яскраву наочність. Між центрами, з метою релаксації, вчитель залучав дітей до виконання цікавих логічних завдань, пісень, відеофізкультхвилинок. Учні преглядали мультфільм «Струмочок». Початок заняття проходив за методикою ранкових зустрічей. Заняття пройшло цікаво, весело. Усі учасники освітнього процесу отримали велике задоволення від спілкування та співпраці.

    28 листопада  у 2-А, 2-Б, 2-В класах (вчителі Подорожна Г.В., Мирошник Т.В., Якобчук С.О.)  відбулася квест-подорож «Країна  Казок», метою якої було поглибити знання про літературні та народні казки, розвивати пізнавальну активність, соціально-комунікативні якості, уміння колективно розв’язувати спільні завдання, логічне мислення, виховувати почуття товариськості, взаємодопомоги. Діти в групах виконували завдання і «подорожували по станціях» («Математична», «Медична», «Бібліотечна», «Спортивна». «Музична», «Психологічні перлинки».) За правильно виконане завдання  отримували слова –підказки, які допомагали дійти фінішу. Всі учасники справились із завданнями і отримали солодкі подарунки.

    В цей же день пройшло заняття  з предмету Я досліджую світ на тему «Вода та її властивості» у 2-Б класі (вчитель Якобчук С.О.). Урок побудований на  основі практичної діяльності, спостережень  дітей, які досліджували властивості води через проведення дослідів (занурення крейди, грунту у воду, визначення прозорості води, наявності у неї запаху, дослідження властивості води, як розчинника). Учні робили висновки про властивості води та її необхідності та важливості для життя людей.

   Урок математики у 4-Б класі (вчитель Герасимчук Л.М.) на тему «Повторення вивченого» пройшов у ігровій формі, з використанням технічних засобів, інтерактивних форм роботи. Всі учні класу були залучені до роботи, яка проходила в парах, групах. Завдання «Знайди помилку», «Логічні завдання», «Цікаві задачі», «Математичні загадки» діти виконували із задоволенням та інтересом, що сприяло повторенню та закріпленню здобутих на попередніх уроках знань та навичок.

        Вікторина «Здоровий спосіб життя» (вих. ГПД Мостіпака О.В.) пройшла у 1-Г та 2-А класах. Учні із задоволенням брали  участь у вікторинах, конкурсах, інсценізаціях, відгадували загадки. На занятті вихователь сприяв формуванню ключових компетентностей: вміння організовувати своє робоче місце, розраховувати час на виконання роботи; учні ознайомились  із поняттям «гігієна», з однією вимог гігієни – чистотою, що є однією з умов формування, збереження та зміцнення здоров’я, переконалися  у необхідності виконувати вимоги особистої гігієни. Діти  в ігровій формі вчилися розрізняти корисні та шкідливі звички; поповнили  словниковий запас новими словами; вчились дбайливо ставитись до власного здоров’я.

  У п’ятницю у 1-А класі  (вчитель Краснобока Н.В.) був проведений урок математики «Додавання і віднімання 0 і 1.» На основі практичних вправ і малюнків діти розглянули  випадки додавання і віднімання 0 і 1. Закріпили нумерацію чисел в межах 10. В учнів формувалося вміння складати і розв'язувати приклади на додавання і віднімання за малюнками і практичними діями, культура усного і писемного мовлення, виховувалась уважність і старанність.  Урок математики був забезпечений мультимедійною підтримкою. За допомогою комп'ютерної програми швидко і продуктивно виконували  завдання: перевірка правильності розташування чисел  у порядку збільшення та зменшення,   порівняння числа у  парі. Використовувався  зоровий план уроку, який допоміг передбачити    увесь  урок, був складений асоціативний кущ, проводилась гра  «Мікрофон», гра  « Доміно» ( діти у групах складали  і  розв'язували   приклади на додавання і віднімання, працювали  з геометричним  матеріалом).  Також  у групах за допомогою ЛЕГО повторювали  склад чисел (6,8,10)   та складали найулюбленішу цифру.

      Вихователь ГПД Євдоченко В.С. провела майстер- клас «Листівка до Святого Миколая» для учнів 1-Б класу. На занятті діти довідались більше  про історію святкування  свята Миколая, Різдва. На занятті діти проявляли  творчу ініціативу та фантазію, вчились бути  охайними при роботі з різними матеріалами, привчались до роботи в групах, до культури праці. Підсумком роботи стала виставка поробок.

На уроці з основ здоров’я «Здоров’я очима дітей» (вчитель Штукун Н.В., 3-А клас) вчитель сприяв формуванню відповідального ставлення до свого здоров’я, позитивної мотивації щодо здорового способу життя та збереження власного здоров’я як найвищої цінності життя. Учні під час уроку були зайняті різноманітними  видами діяльності  у групах  і  підбір цих видів  був  дуже ретельним. Використовувались ігри «Мікрофон» (Щоб бути здоровим…), гра «Ромашка прислів’їв про здоров’я», «Відгадай страву за описом», «Завжди, інколи, ніколи», вправи «Шлях до здоров’я» та «Вітамінне поле чудес», «Дві стежини «від здоров’я та до здоров’я», інсценізація «Ми-вітаміни, відгадай нас». Діти переглядали відеоролик  «Де живуть вітаміни».

 В п’ятницю майстер-клас з виготовлення вітальних листівок до "Дня Збройних сил України" для тата -  "В нас є герой, ми звемо його Тато" у 4-Б, 3-А, 3-Б провела вихователь ГПД Власенко Ю.А. Діти  дізнались більше  про історію свята «День Збройних Сил України». Розповідали кого вітають у цей день,  про людей,  що пов’язали своє життя з армією, декламували вірші. Під час практичної роботи дізнались більше про властивості паперу та його походження, вчились планувати послідовність операцій,  знайомились з новими технічними  прийомами роботи з папером, удосконалювали спостережливість, зорову пам'ять. На занятті виховувалась  активність, діти проявляли  творчу фантазію, вчились бути  акуратними, привчались до культури праці. Результатом роботи стала виставка поробок.

  Вчителі продемонстрували компетентність щодо проведення інтегрованих уроків  з використанням в своїй роботі нових методів, форм та прийомів роботи, ІКТ та впровадження інноваційних  освітніх технологій. Поділились досвідом роботи щодо організації навчальної діяльності учнів в умовах інтеграції, раціонального поєднання різних видів діяльності із різними способами навчальної взаємодії (колективної, парної, групової, індивідуальної) з урахуванням вікових особливостей молодших школярів та специфіки навчальних предметів, зміст яких інтегрується.

    Впродовж тижня вчителі формували в молодших школярів уявлення про цілісність навколишнього світу й місце в ній людини, розвивали пізнавальний інтерес до вивчення предметів природничого й гуманітарного циклу, формували емоційно-ціннісне ставлення до навколишнього середовища. Навіть сором’язливі й не дуже активні діти залучалися до участі й виявляли свої таланти.

        У проведенні тижня всі класи брали активну участь. Ентузіазм вчителів та вихователів, їх творчий підхід, залучення батьків допомогли зробити цей тиждень  справжнім святом як для дітей, так і для дорослих. Конкурси, ігри, змагання розвивали творчість школярів, вчили бути спостережливими, кмітливими та креативними.  Кожен учитель показував дітям, що він вірить у їхні сили, разом з ними радіє успіхові кожного. Продемонструвавши свою роботу під час проведення відкритих уроків, інтегрованих уроків, виховних заходів, учителі та вихователі довели, що вони є  фахівцями своєї справи, а учні колегіуму – талановиті, розумні, активні і допитливі.

Навігація