Ранкова зустріч "Для чого ми проводимо вимірювання."

Ранкова зустріч
Автор Мирошник Т.В., учитель початкових класів
Тема: Для чого ми проводимо вимірювання. Пристрої для вимірювання.
Мета: Ознайомити дітей з поняттям «вимірювання»; з різними вимірювальними пристроями. Вчити порівнювати розміри, вагу предметів за допомогою вимірювання. Створювати позитивний емоційний настрій, почуття згуртованості, вміння співпрацювати, взаємодіяти.
Обладнання: башточки лего, вимірювальні пристрої, муляжі овочів, малюнки з відбитками ноги, олівці, фломастери, клубочки ниток.
І. Вітання
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви і бажаю вам я!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки.
Кивають голівки,
І сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви і бажаю вам я!
- Дайте руку тому, хто справа.
- Дайте руку тому, хто зліва.
- Скажіть один одному на вушко побажання на день.
- Погладьте по голівці один одного.
- Покажіть, з яким настроєм ви прийшли сьогодні до школи. (Діти викладають настрій цеглинками лего)
ІІ. Щоденні новини
- Яке сьогодні число?
- Яке число буде завтра?
- Який місяць?
- Який день тижня?
- Який день тижня був вчора? Який буде завтра?
- Завдяки чому ми знаємо, яке число, місяць, день тижня? (Завдяки календарю)
- Чим ми ще користуємося, вимірюючи час? Відгадайте загадку:
Ніг нема, а ходжу,
Рота нема, а скажу,
Коли обідати, коли спати,
Коли роботу починати.
- Правильно, годинником.
- Яка сьогодні погода? Який стан неба? Чи є опади? Холодно чи тепло?
- Чим ми вимірюємо температуру повітря?
ІІІ. Обмін інформацією
- Як ви думаєте, для чого люди роблять вимірювання?
- Для того, щоб дізнатися якомога більше про певні предмети чи явища, з’ясувати форму предмета, розмір, вагу, температуру тощо.
- Які прилади для вимірювання ви знаєте? (Демонстрація приладів)
- Що ними вимірюють?
- Які вимірювальні прилади ми використовуємо вдома? (Газові лічильники, електролічильники, лічильники для вимірювання води та інші)
- До чого спонукають людей ці прилади? (Заощаджувати природні багатства та гроші)
- Відгадайте загадку:
Порахує сантиметри,
А як треба – міліметри!
Рівно лінії проводить,
З олівцем за ручку ходить. (Лінійка)
-Що ми вимірюємо за допомогою лінійки?
І\/. Крісло автора
Учень розповідає, які вимірювання він проводив за допомогою лінійки (виміряв довжину і ширину Букваря, пенала тощо. Зробив висновок, що вимірювання лінійкою допомагає порівняти розмір предметів)
\/. Групова робота
- Як ви думаєте, за допомогою лего ми можемо щось виміряти?
Діти об’єднуються в групи залежно від кольору цеглинки, яка зверху на башточці.
Виконують завдання в групах.
- Побудуй вежу
- Побудувати вежу за 15 секунд.
- Порахуйте, скільки цеглинок у вашій вежі.
- Яка вежа найвища? Яка найнижча?
- Вимірювання висоти і ширини будинків. Порівняння їх за висотою і шириною
Кожна група отримує малюнок будинку певної висоти.
- Прикладаючи цеглинки, виміряйте висоту будинку. Виміряйте ширину будинку.
- В якої групи будинок найвищий? Скільки цеглинок вмістилося у висоту?
- В якої групи будинок найнижчий? Скільки цеглинок вмістилося у висоту?
- В кого будинки однакові за висотою?
- Скільки цеглинок вмістилося у ширину? (Кожна група відповідає)
- Що ви можете сказати про ширину будинків? (однакові)
- Вимірювання маси
В кожної групи на столі терези та муляжі овочів. Діти зважують овочі.
- Що важче?
- Що легше?
- Що важить однаково?
- Вимірювання лінійкою розміру ноги
В кожної дитини заздалегідь підготовлений малюнок відбитку своєї ноги.
- Виміряйте лінійкою довжину відбитка на малюнку. Це буде розмір вашої ноги в сантиметрах.
\/. Творча робота
- Чарівні перетворення.
Діти перетворюють малюнок відбитка на різні предмети за власним задумом.
- Виставка робіт
\/І. Рефлексія. Клубочок вражень
Клубок ниток передається від одного учасника групи до іншого, розмотуючи нитку. Діти діляться враженнями від зустрічі.
- То що таке вимірювання? (Це метод дослідження, який допомагає людині пізнавати навколишній світ)
- Покажіть свій настрій.